Budapestistä – Lido di jesolon kautta Gardajärvelle. päivät 6-10

6.päivä, – Budapest – Lido di Jesolo. 

Bensan hintoja:

Kroatia 9,7 – 10 KUNA

Slovenia 1,32-1,37 euro

Italia 1,49 yhdellä pikkuasemalla ja yleensä muilla moottoritien ulkopuolella noin 1,60 euron molemmin puolin.

Moottoritietarra Sloveniassa 7päivää MP:lle 7,5e. Kroatiassa ja Italiassa maksu tien päällä.

Yöpyminen Lido di Jesolossa 29e/ merinäköala, netti, parveke, ei aamupalaa.

Toki meri näkyy vain kun menee ison parvekkeen jompaan kumpaan laitaan ja silloinkin vain pieni siivu talojen välistä. Rantaan noin 100metriä. Wifi ei yllä mun huoneeseen asti eli käytävällä on surffailtava, mutta hinta ei oo paha.

Aurinkoinen ja lämmin sää jatkui koko päivän, mutta illalla tuli taas tavanomainen tunnin rankkasade. Ja juuri kun saavuin Lido di Jesoloon niin Kawan lataus alkoi temppuilemaan ja otin hotellin kahdeksi yöksi, jotta voisi selvitellä latausongelmaa.

Säätiedotus lupailee epävakaisempaa keliä useaksi päiväksi.

7.päivä, – Lido di Jesolo. Akkuostoksilla.

Päiväohjelmassa ei ollut muuta kuin akun osto ja lataus. Sää oli vähän viilennyt ja sadekuurojakin tuli useampi päivän aikana.

8.päivä, lauantai.  Lido di Jesolo – Torbole (Gardajärvi). 

Aurinkoista ja sadekuuroja. Auringon paistaessa lämpötila lähenteli 30astetta. Ladatulla akulla ajoin vajaat 100 kilometriä eli matka jatkui hitaanlaisesti kun akkua piti latailla aina välillä. Pyörän olisi tietysti voinut viedä vaikka Vicenzaan korjaamolle, mutta kun mulla oli hotellivaraus Torbolessa enkä viitsinyt peruuttaa varausta ja kun ei tiennyt korjauksen kestoaikaa niin nilkuttelin Torboleen, koska siellä voisi tehdä pikkukierroksia paikallisilla mutkateillä aina akkua hotellilla välillä ladaten ja Roveretossa olisi Kawan merkkikorjaamo eli Torboleen.

Hotelli 123e / 3 yötä hyvällä aamupalalla

9.päivä, – Torbole. 

Sunnuntai kun oli niin korjaamolle pääsisi vasta maanantaina. Siispä akkua säästellen kiertelyä lähikukkuloilla eli lähinnä Santa Barbara 1170m (Monte Creinon juoksuhaudat) ja passo Eng (noin 920m) Monte Faen juoksuhaudat.

Sää oli aurinkoinen ja helteinen aina alkuiltaan asti jolloin pilvisyys lisääntyi, mutta sadetta ei kuitenkaan saatu.

Google tarjoaa virtuaalikäynnin Monte Creinon päälle, josta saa jonkinlaisen käsityksen kannattaako sinne ylös kiipeillä. Google-patikointi

Ja sama palvelu Monte Faen juoksuhaudoille. Trincee Monte Fae by Google

10.päivä, – Torbole. Korjaamokäynti ja nousuyritys Monte Zungalle.

Heti aamusta Roveretoon korjaamolle missä viaksi selvisi laturinkäämit. Uusi käämi saataisiin seuraavaksi päiväksi eikä hintakaan ollut paha 250e+50e.

Sää oli aurinkoinen ja lämmin siihen asti kun oli tarkoitus nousta Monte Zungalle eli pilvet peittivät Monte Zungan ja siellä ylempänä tuli muutama tippa vettäkin muttei voinut kumminkaan varsinaisesta sateesta puhua. Nousu tien loppuun asti kuitenkin tyssäsi puunkaatotöihin ja tie oli siis suljettu. Vaikka varsinainen päälinnoite jäi näkemättä niin nousu sinne ylös on mukava ja siinä pitkin nousua on hyvin dokumentoituja juoksuhautoja eli aiheesta kiinnostuneelle riittää näkemistä ennen  huippuakin. Ja vaikkei vanhat sotajutut kiinnostaisikaan niin tie on mutkainen ja näkymät alas laaksoon mukavat. Kannattaa kivuta ylös ainakin silloin kun pilvet eivät peitä vuorta.

Ja jos ei hotsita oikeasti käydä Monte Zungan linnoitteilla niin Google on käynyt siellä ettei sinut tarvitse. Google patikoinut Zungalla

päivät 1-5 <—————————————————————-> päivät 11-13

Mainokset